Better let as net - Reisverslag uit Annaparochie, Nederland van Gea Wijbenga - WaarBenJij.nu Better let as net - Reisverslag uit Annaparochie, Nederland van Gea Wijbenga - WaarBenJij.nu

Better let as net

Blijf op de hoogte en volg Gea

29 Augustus 2016 | Nederland, Annaparochie

Better let as net.
Eindelijk warm weer! Na twee weken was het gebeurd met de ‘echte’ winter van Zuid Afrika. Ik heb afgelopen week heerlijk mooi weer gehad. Met in het weekend zelfs temperaturen van rond de 30 graden. De lente begint hier officieel op 1 september.
Afgelopen week heb ik op een ander adres geslapen, bij Jutta en Sonja (moeder en dochter). Hier heb ik een erg leuke week gehad. Ook was ik op een andere school, Rustfontein. Daar ben ik vorige week maandag begonnen. Deze school doet het erg goed! Het enige waar de school moeite mee had was het gebruik van combinatieklassen en gebruik te maken van energizers. De afgelopen week heb ik ze geprobeerd in te laten zien hoe ze dit konden doen. De directrice nam veel over van mijn lessen. Het bijzonderste moment was dat ik een drama les gegeven had en zij erop door ging door de leerlingen te laten zien wat ze moesten doen als ze misbruikt werden. Ook heb ik op woensdag ingevallen voor Grade R (de kleutertjes). De leraar was niet aanwezig en ze krijgen niet zoals in Nederland een vervanger. Ik had gevraagd wat ze met de kleuters gingen doen en waarschijnlijk zouden ze de hele dag buiten spelen zonder toezicht. Ik heb daarom maar gezegd dat ik het geen probleem vond om ze les te geven. Dat was erg gezellig! De kinderen verstaan het Engels niet en ik versta hun taal Xhosa niet. Dit zorgde voor vele handen en voeten werk, maar het is gelukt! Aan het einde van de dag konden ze een Engels liedje zingen en hadden ze geleerd over het lichaam. Op vrijdag had ik een spelletjesochtend georganiseerd voor grade 4,5,6 (groep 6/7/8). Dit was ook de klas waar ik grotendeels les aan heb gegeven. De leerlingen hebben onder andere de spellen zaklopen en de ballonnenrace gedaan. Aan het einde van de dag kregen alle leerlingen een ballon. Bijzonder om te zien hoe blij de leerlingen kunnen worden van een ballon. De hele middag hebben ze hier verder mee gespeeld. Een erg leuke afsluiting!
Verder heb ik deze week nog een yoga les gevolgd van Sonja. Het lijkt altijd zo makkelijk, maar dat is het dus totaal niet… Ook zijn we vrijdagavond uiteten geweest en heb ik een pizza gehad. Ik moet wel toegeven, in Nederland zijn ze lekkerder. Zaterdag ben ik naar een andere dochter geweest waar het net een dierentuin was. Zoveel bijzondere dieren waaronder zebra’s en alpaca’s. Zaterdagvond hebben we een meidenavond gehad met een romantische film en popcorn, hier was ik wel even aan toe! Zondag ben ik weer naar mijn oude adres gegaan waar ik de komende twee weken zal verblijven. Vandaag ben ik weer op een nieuwe school terecht gekomen, Charlton.
P.S. Ik heb helaas geen foto’s toe kunnen voegen. Ik heb op het moment erg slecht internet waardoor het al een hele klus was om dit online te krijgen.

  • 29 Augustus 2016 - 21:47

    Jelle Wijbenga:

    Er is geen week bij je het zelfde Gea. Overal doe je nieuwe indrukken en ervaringen op en dat gaat je goed af, mijn complimenten hiervoor. Leuk om te lezen dat de kinderen met een simpele ballon een hele middag kunnen vermaken. Je kan het je bijna niet voorstellen. Succes bij het lesgeven op de nieuwe school de komende twee weken.

    groet hait

  • 30 Augustus 2016 - 21:59

    Froukjewijbenga:

    wat een leuk verslag gea ik doe je na ,ik zal wel nooit in zuid afrika komen,veel succes daar nog,

  • 31 Augustus 2016 - 19:19

    Esther:

    Hoi Gea! Wat bijzonder allemaal om te lezen. Jij zit daar en beleeft het allemaal echt. Wij lezen het 'alleen maar' als een boeiend verhaal bijna;) Alles gaat daar echt anders he. Nou succes met alles en wat leuk dat je zoveel ruimte krijgt en ook gebruikt
    en dat je gewoon heerlijk juf kunt zijn. Geniet er maar van, in Nederland volgen de regeltjes wel weer! Groetjes van je tante.❤️

  • 31 Augustus 2016 - 21:04

    Evy De Groot:

    Wat een ervaringen ben je al rijker geworden. Ben trots op je! Genoeg leermomenten. Veel plezier nog!
    Groetjes Evy de Groot

  • 08 September 2016 - 10:25

    Baukje Pasma :

    Hoi Gea, wat een prachtige verhalen, wat een ervaringen doe je op zo. En wat ben je flexibel en veelzijdig, je redt je met alle groepen en alle leeftijden, zelfs als je niet dezelfde taal spreekt. Geweldig. .....nog veel succes, ik blijf je volgen. Groetjes uit St.Annaparochie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Annaparochie

Gea

Actief sinds 29 Juli 2016
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 4198

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 02 Oktober 2016

stage Zuid Afrika

Landen bezocht: