Palmiet - Reisverslag uit Annaparochie, Nederland van Gea Wijbenga - WaarBenJij.nu Palmiet - Reisverslag uit Annaparochie, Nederland van Gea Wijbenga - WaarBenJij.nu

Palmiet

Blijf op de hoogte en volg Gea

19 Augustus 2016 | Nederland, Annaparochie

De eerste week lesgeven zit er alweer op. Ik ben begonnen op ene klein schooltje, genaamd Palmiet. Op de school zitten 15 kinderen en er zijn 4 leraren aanwezig... De eerste dag heb ik geobserveerd. Ik heb mij er erg over verbaasd hoe 'lui' sommige leraren zijn. Er was een man die alleen maar op zijn telefoon keek en de kinderen wat werk liet maken. Erg bijzonder... Het lesgeven bestaat voornamelijk uit leerlingen die wat maken. Er is bijna geen uitleg over het werk.

Dinsdag heb ik de eerste rekenles gegeven aan Grade 6 (groep 8) hierin zitten drie meiden. Erg leuk om te zien hoe interessant ze alles vinden! Ik kwam erachter dat ze erg veel moeite hadden met minsommen. Iets wat ze allang horen te beheersen. Ook heb ik mij weer verbaasd over het lesgeven daar..

Woensdag heb ik de hele dag lesgegeven. De directrice had namelijk een 'workshop' en toch was ze er. Erg raar allemaal want vervolgens moest de school om 13:00 gesloten worden. Wel heb ik aan grade 4/5/6 lesgegeven. Dit is groep 6/7/8. Erg leuk en wat hadden de leerlingen een plezier! Ik heb 3-d figuren met ze gemaakt, muziek gemaakt en ik heb ze een natuurles gegeven waarbij ze lekker naar buiten konden. Ook donderdag heb ik de hele dag lesgegeven. Die dag wouden de leerlingen helemaal niet om pauze. Ze vonden alles leuk wat ik deed. De enige die aan pauze toe was, was ik.

Vrijdag heb ik samen met Cathrien een funday georganiseerd voor de leerlingen. Ik heb aan de hele school les mogen geven. Alle 15 kinderen in één lokaal gezet, wat een gezelligheid. We hebben vlaggetjes en hoedjes gemaakt. Ook hebben we buiten spelletjes gespeeld. Een hele gezelligheid!

Overigens ben ik afgelopen zondag nog naar de Drakenbergen geweest. Heel erg mooi en wat een uitzicht! Komende week zal ik doorbrengen op een nieuw adres en een nieuwe school.

  • 20 Augustus 2016 - 16:39

    Marrit Jonker:

    Leuk Gea! Wat een verschil in ontwikkeling dan he?
    Wat ben je een top juf :) komt niet vaak voor dat kinderen geen pauze willen!
    Zet m op!

    Xxx

  • 21 Augustus 2016 - 00:20

    Jelle Wijbenga:

    Goed van je Gea dat de leerlingen zo enthousiast zijn dat ze geen pauze willen houden. Hopelijk gaat dit ook plaats vinden op je volgende stage school. Maak er een mooie stageperiode van en blijf genieten in Zuid Afrika ondanks de kou. Groeten vanuit Sint Annaparochie

  • 21 Augustus 2016 - 16:22

    Froukje Wijbenga:

    een leuk reis verslag,hier hebben we regen gehad,morgen maar weer zo doorgaan op school daar,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Annaparochie

Gea

Actief sinds 29 Juli 2016
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 4184

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 02 Oktober 2016

stage Zuid Afrika

Landen bezocht: