De Tijd vliegt - Reisverslag uit Annaparochie, Nederland van Gea Wijbenga - WaarBenJij.nu De Tijd vliegt - Reisverslag uit Annaparochie, Nederland van Gea Wijbenga - WaarBenJij.nu

De Tijd vliegt

Blijf op de hoogte en volg Gea

08 September 2016 | Nederland, Annaparochie

Het gaat sneller dan gedacht, ik ben over de helft en heb nog ruim drie weken te gaan. Helaas is het weer omgeslagen en is het voorbij met de warmte. Terwijl het in Nederland juist mooi weer is! Niet eerlijk :P.

Afgelopen week heb ik op Charlton les gegeven. Een school waar ongeveer 50 leerlingen opzitten. Ik heb lesgegeven aan grade 4,5,6. Op 1 september was hier de eclips te zien. Dit beteken dat de maan voor de zon zit. Hier heb ik een natuur lesje aangekoppeld. Eerst deed ik dit alleen met mijn eigen klas, maar uiteindelijk deed de hele school mee. Met een folie konden de leerlingen veilig naar de zon kijken. De leraren deden zelfs ook mee en hadden contact gezocht met hun familieleden zodat zij dit ook konden zien. De dag na dit verschijnsel, bleven ze maar naar de zon kijken. Op de laatste dag heb ik allemaal spelletjes met de leerlingen gedaan. Dit was erg gezellig!

In het weekend was er een klein feestje te vieren bij vrienden van Anne en Piet. De volgende dag zijn we naar een prachtige plek geweest om te lunchen. Echt een supermooi uitzicht! Voor een goeie plaats om te lunchen ben je al snel 1 tot 2 uur onderweg.

Deze week ben ik op de school Inungi. Een hoop leerlingen van Charlton gaan naar deze school omdat volgens hen de leraren beter zijn. Deze school biedt ook klas 1,2,3 van de middelbare school aan. In deze groep zitten leerlingen die ouder zijn dan mij doordat ze later op school zijn gekomen. In de eerste instantie zou ik deze groep niet lesgeven en zou ik lesgeven aan grade 4,5,6. Dit heb ik ook grotendeels gedaan, maar op 1 dag was er een leraar niet aanwezig waardoor niemand de wiskunde les aan hen kon geven. Ik ben nooit echt goed geweest in wiskunde dus heb ik maar mijn eigen lesje van gemaakt. Met vol goede moed heb ik ze lesgeven. De leerlingen hadden plezier tijdens de les maar soms had ik het idee alsof ze om mij lachten. Ik heb geen idee wat ze zeggen omdat ze in Xhosa praten. Uiteindelijk was het allemaal gelukt. Wat opvallend is op deze school is dat niemand naar mijn lessen komt kijken, zelfs de directeur niet die zeker van mijn lessen kan leren. Ik heb het geprobeerd maar telkens is er wel een of ander excuses. Morgen is mijn laatste dag op deze school. Volgende week ga ik voor twee weken naar alweer de laatste school!

Komende zaterdag ga ik samen met een leeftijdsgenootje eten op haar oude basisschool en daarna is er een feestje!




  • 08 September 2016 - 19:04

    Jelle Wijbenga:

    Dag Gea,

    Wat weer een mooi verhaal. Wat goed van je dat je alles aanpakt, en blijkbaar vinden de leerlingen het ook mooi. De tijd is te kort denk ik om de taal Xhosa nog te leren. Het is fijn om te lezen dat je het leuk vind, blijf genieten van deze stageperiode.

  • 08 September 2016 - 22:46

    Froukje Wijbenga :

    je hebt weer een leuk verslag, maak er nog een leuke stage van die laatse weken

  • 09 September 2016 - 09:35

    Baukje Pasma :

    Hoi Gea, gelukkig zijn daar ook feestjes

  • 12 September 2016 - 09:20

    Bernadette Wijbenga:

    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. We wensen je nog veel succes
    en nog maar lekker genieten van deze periode. Groetjes van ons allen.

  • 12 September 2016 - 16:55

    Maaike Kalsbeek:

    Hallo Gea,

    Wat mooi dat je het daar zo naar je zin hebt. Inderdaad de tiid haldt gean skoft.
    Was het een totale eclips die je hebt mee gemaakt. Ik heb dit eenmaal mogen mee maken ( 18 jaar geleden)
    Wat was dat een indrukwekkende gebeurtenis. Heel veel plezier de laatste weken en elke dag nog vollop genieten hoor.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Annaparochie

Gea

Actief sinds 29 Juli 2016
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 4189

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2016 - 02 Oktober 2016

stage Zuid Afrika

Landen bezocht: